emacsway-log: Software Design, Clean Architecture, DDD, Microservice Architecture, Distributed Systems, XP, Agile, etc. – Telegram
emacsway-log: Software Design, Clean Architecture, DDD, Microservice Architecture, Distributed Systems, XP, Agile, etc.
3.48K subscribers
119 photos
15 videos
22 files
1.14K links
Software Design, Clean Architecture, DDD, Microservice Architecture, Distributed Systems, Extreme Programming, SDLC, Agile, etc.

Chat: https://news.1rj.ru/str/emacsway_chat

Persistence: https://dckms.github.io/system-architecture/
Download Telegram
Талант Кента Бека - автора экстремального программирования (XP), заключается в формулировании едва осознаваемых вещей понятными и простыми словами. Его очередная заметка: https://medium.com/@kentbeck_7670/monolith-services-theory-practice-617e4546a879
Все перечисленные по ссылке книги доступны для скачивания: https://postgrespro.ru/education/books

Достойное чтиво (особенно последняя). Дает комплексные знания в лаконичной форме.

#Database #PostgreSQL
Архитектура ИТ-решений
Талант Кента Бека - автора экстремального программирования (XP), заключается в формулировании едва осознаваемых вещей понятными и простыми словами. Его очередная заметка: https://medium.com/@kentbeck_7670/monolith-services-theory-practice-617e4546a879
Это нужно выделить отдельно. Более простого объяснения более важных вещей в IT-индустрии я пока еще не встречал:

📝 "These were elucidated in the mid-70s by Yourdon & Constantine in "Structured Design" https://amzn.to/2GsuXvQ and haven’t changed.

Their argument goes like this:

1. We design software to reduce its cost.

2. The cost of software is ≈ the cost of changing the software.

3. The cost of changing the software is ≈ the cost of the expensive changes (power laws and all that).

4. The cost of the expensive changes is generated by cascading changes — if I change this then I have to change that and that, and if I change that then…

5. Coupling between elements of a design is this propensity for a change to propagate.

6. So, design ≈ cost ≈ change ≈ big change ≈ coupling. Transitively, software design ≈ managing coupling.

(This skips loads of interesting stuff, but I’m just trying to set up the argument for why rapid decomposition of a monolith into micro-services is counter-productive.)"

- "Monolith -> Services: Theory & Practice" by Kent Beck
https://medium.com/@kentbeck_7670/monolith-services-theory-practice-617e4546a879
Свеженькая статья на острую тему - " Are We Really Bad at Estimating?" by Mike Cohn:
- https://www.mountaingoatsoftware.com/blog/are-we-really-bad-at-estimating

Там есть ссылка на вот такой любопытный файлик (содержание которого уже не ново, но дает еще один угол зрения) - "Uncertainty Intervals versus Interval Uncertainty: An Alternative Method for Eliciting Effort Prediction Intervalsin Software Development Projects" by Jørgensen, M., Simula Research Laboratory:
- https://www.simula.no/sites/default/files/publications/files/promac-final2.pdf

#Agile
Forwarded from Никита Соболев
I have just released an article about Higher Kinded Types in Python! https://sobolevn.me/2020/10/higher-kinded-types-in-python

If you want to help our project, please share it 🙂
Уже не ново, но не теряет актуальности: https://www.youtube.com/watch?v=UoKlKx-3FcA
Самое интересное на 4:40 про геометрю...

#Юмор